لینکدین جزء معدود شبکه اجتماعی است که کاربران در ایران میتوانند به صورت آزادانه از سرویس های آن بهره مند شوند و به همین دلیل این وب سایت از محبوبیت ویژه ای نزد کاربران ایرانی برخوردار است. و در حال حاضر رتبه ی 80 ام در ایران را دارد.

محدود بودن وب سایتهای اجتماعی باعث شده آگاهی کمی در مورد چگونگی راه اندازی و استفاده مفید از این سرویس ها وجود داشته باشد.

در این مقاله سعی کردم نکاتی را در خصوص تنضیمات صفحه شخصی در لینکدین را نوشته تا علاوه بر یادآوری برای خودم، برای دیگران نیز مفید باشد.

یک پروفایل کامل در لینکدین شامل اطلاعات زیر است:

نام و نام خانوادگی (رسمی)

عکس پروفایل (حالت رسمی )

عنوان سازمانی

دامنه نظارت شغلی

مدیر بلافاصله ( کسی که گزارشات به آنها ارائه می­شود)

شرح وظایف شغل

مسئولیت ها

نام و نام خانوادگی:

خوشبختانه لینکدین امکان طراحی صفحه ی شخصی به زبان های متفاوت را برای افراد ایجاد میکند، لذا هنگامی که صفحه شخصی خود را راه اندازی مینمایید با انتخاب زبان از درج صحیح نام و نام خانوادگی خود ( به صورت کامل) اطمینان حاصل فرمایید.

استفاده از عکس

بدلیل ماهیت تجاری لینکدین توصیه می­شود از عکس پروفایل در حالت رسمی (formal clothing) استفاده نمایید. استفاده از عکسهای رسمی در محل کار و یا عکسهایی که با زبان بدن سعی در انتقال تیپ شخصیتی شما دارد نیز مناسب است اما عکس با لباس کوتاه در حال ماهیگیری ایده ی جالبی نیست

عنوان رسمی:

حتما عنوان شغلی و سازمانی خود را درج نمایید و بررسی نمائید که عنوان سازمانی شما با استانداردهای بین المللی هم خوانی داشته باشد.

دامنه نظارت شغلی:

یکی از مهم ترین مواردی که بیانگر جایگاه شما در سازمان است، دامنه نظارت و تعداد افراد تحت رهبری شماست. با قید این مورد در پروفایل خود به بازدید کنندگان اطلاعات کاملی را از وضعیت خود در سازمان ارائه داده اید.

شرح وظایف:

هر جایگاه شغلی شامل لیستی از وظایف روزانه، هفتگی و ماهانه میباشد که دلیل استخدام افراد در سازمانها انجام به موقع و صحیح این امور است. درج سرفصل های وظایف در سازمان تصویر کاملا روشنی از ارتباط شما با سازمان را برای بینندگان پروفایل شما آشکار می­سازد