هدف از بلاگ چیست؟
دلایل زیادی برای شروع کردن یک بلاگ شخصی وجود دارد و دلایل خیلی کمتری برای شروع کردن یک بلاگ بیزینسی وجود دارد. بلاگ‌نویسی برای بیزینس، پروژه‌ یا هر چیز دیگری که می‌تواند یک کانال مالی مستقیم ایجاد کند، به بیشتر دیده شدن ما در موتورهای جستجو مثل گوگل کمک می‌کند و درصد دیده شدن ما را بیشتر می‌کند.

یک بیزینس همیشه روی مشتری‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که به خرید محصولات و سرویس‌هایش نیاز دارد. اما به عنوان یک بیزینس جدید، ما روی بلاگ‌نویسی برای جلب توجه و جذب مشتری‌های جدید تمرکز می‌کنیم. بدون بلاگ‌نویسی، محصول ما هیچ‌وقت شانس دیده شدن را ندارد، بنابراین بلاگ ما را وارد بازی رقابت با دیگر بیزینس‌ها می‌کند چون اسم ما در سرچ‌ها دیده می‌شود. بنابراین هدف اصلی ا.ل از بلاگ‌نویسی وصل کردن ما به مخاطب مرتبط است. هدف دوم بالا بردن ترافیک و سرنخ دادن به مخاطب برای بازدید از وب‌سایت اصلی است.

در واقع هر چقدر که پست‌های بلاگ ما بهتر باشند، شانس بیشتری برای دیده شدن سایت اصلی وجود دارد. بلاگ‌نویسی با استفاده از ترفند کال تو اکشن (Call to Action) می‌تواند سرنخ‌های خیلی خوبی را به مخاطب ما بدهد و درصد قابل توجهی از ورودی وبلاگ را وارد سایت کند. بلاگ‌ها علاوه بر این، روی ساخت اعتبار و هدف برند هم تمرکز دارند و از همین رو محتوای نوشته‌شده باید با اهداف بیزینس ما هم‌جهت باشد

منبع: ابزار وبلاگ